7 juni 2014

GIF i 6-2 kross mot Ängö

”GIF räcker just nu inte till mot seriens bästa lag…Skulle vi lyckas ta poäng i nästa match mot Ängö är det en sensationell bonus."

Orden är mina och jag får nu äta upp dem. Dags att ställa sig i skamvrån. Men sällan har det varit så skönt att vara en dumstrut.

Straffet för mina ord var att jag missade GIF:s kross över Ängö borta på Fredriksskans med 6-2. Jag satt på ett födelsedagskalas och försökte tjuvläsa twitterrapporteringen. Nu är jag jäkligt nyfiken hur det här gick till. Vilken styrka att resa sig på detta sätt och vinna så övertygande mot ett topplag! Elitfyrans största sensation i år! Kul att GIF fick visa hur bra man är när man får det att fungera. Jag lyfter på hatten.

Förra gången lagen möttes var 2011 och då vann Ängö med 9-1. Så dagens seger var onekligen en fin revansch.

Målskyttar: Martin Lindqvist, Simon Johansson (2), Erik Olsson, Ako Eliassi, Johan Törnström.

Inga kommentarer: