5 juni 2014

Gått över tiden...och diverse annat

Tryckeriet som trycker min nya bok verkar ligga några dagar efter preliminärt datum, så det kan bli en mindre fördröjning innan jag får hem boken. Men några dagar hit eller dit spelar kanske ingen roll. Den är i alla fall på gång, men det är jobbigt att gå över tiden.

Under väntetiden har jag börjat lära mig InDesign – ett program som nästan alla professionella framställare av skrifter och böcker numera använder. Tanken är att jag ska kunna få än större kontroll på mina kommande böcker genom att göra hela inlagans typsättning och bokens omslag själv.
Har ju redan börjat skriva på några av de kommande böckerna, så nu ska jag bara bestämma turordningen. När jag väl börjar skriva så går det i regel undan, även om tiden för skrivande är begränsad. Kanske blir Mönsteråsdeckaren nästa projekt. Där har jag ju redan gjort en hel del. Men jag har också ett par historiska projekt på gång, så vi får väl se vilket som hinner bli färdigt först.

Imorgon firar jag nationaldagen, men mot bakgrund av att det är drygt 470 år sedan Småland tvångsinförlivades i det svenska riket av Gustav Vasa.
Det går ännu bra att förhandsboka min nya bok – "Mönsteråsbarn. Mitt liv på Åsen och andra ställen". Den är på 360 sidor och kostar 140 kr. I nuläget är 127 av upplagans 200 böcker bokade.


Inga kommentarer: