5 oktober 2014

Mönsterås Bluesband firade 40 år

Mönsterås Bluesband firade under lördagskvällen 40 år i ett välbesökt Blomstermåla Folkets hus. Olika uppsättningar av bandet spelade och finfina gästartister som Knock Out Greg och Sven Zetterberg bidrog till en lyckad musikafton med det bästa Sverige har på det här området. Även de lite yngre gästerna, Eric Engström och Kenn Bäckström, imponerade.

Mönsterås Bluesband och Sven Zetterberg.

Mönsterås Bluesband i en av sina sättningar genom historien.

Lars Hamnede fick sjunga en sång.

Knock out Greg och Sven Zetterberg.

Mönsterås Bluesband spelade låtar från sin nya skiva "40 years". Jag blev lite skeptisk när jag hörde att de sjunger på engelska, men det jag hörde lät ruggigt bra. Tungt. Återkommer med recension av skivan.


Sven Zetterberg i väntan på att själv få uppträda.





Själv hade jag väldigt trevligt. Folket på plats skötte sig överlag bra, jämfört med de festivaler jag besökt. Kanske för att publiken här var lite äldre. Men givetvis var det ju några som hellre tittade på ölflaskorna än på scenen, och så några som sabbade dansgolvet genom att spilla sina drinkar där.

Inga kommentarer: