7 oktober 2014

Välkommen på föredrag onsdag 8 oktober kl 18.00

Imorgon onsdag kl 18.00 håller jag föredrag på Mönsterås Bibliotek. Jag kommer att utgå ifrån min bok och berätta om min uppväxt i Mönsterås och visa Mönsteråsbilder. Kommer förstås att snudda vid ytterligare några teman. Mönsterås Bibliotek arrangerar.

Tyvärr har kommunen kvällen efter upplåtit sina lokaler för ännu en bokafton som fackföreningen Vision arrangerar. Och detta med en betydligt mer känd författare. Man blir bara uppgiven över en så klantig och respektlös evenemangsmiss. Övervägde först att ställa in i sista stund, men jag är för plikttrogen. Men jag har förstås ingen som helst möjlighet att konkurrera med evenemanget kvällen efter. Det är ungefär som om en lokal musikartist skulle uppträda kvällen före Ulf Lundell. En omöjlig uppgift. Finns ju ingen annan kulturarbetare som hade accepterat något sådant, men jag förväntas väl göra det. Som lokal förmåga får man tåla allt.

Inga kommentarer: