10 december 2014

Vakthållningen fortsätter

Fick just veta att föräldrar har haft synpunkter på den vakthållning som vi har satt in för att skydda vårt barn från människorov på skolan. Jag har bara ett budskap - det har inte ni med att göra. Vi har juridisk rätt att gå både på trottoarer utanför skolgården, samt på stigarna inne på skolgården. Slutdiskuterat. Ni får väl prata med era barn när de kommer hem om de nu blir så oroliga av att se sin klasskompis pappa promenera. Herregud! Sådana hänsyn väger vi inte in. Rikta er kritik mot Socialen istället som har orsakat detta läge. De barn jag råkade möta igår när jag hämtade barnet efter musiken var så glada och trevliga.

Senare idag kommer redogörelser för det kränkande förhör som vårt barn utsattes för i Kalmar. Skrämmande läsning.

Senare kommer också information om hela den process som utgör bakgrunden till det som hänt. Vi kommer alltså att fortsätta vara öppna, och det är ett gemensamt familjebeslut - dels för att stå emot skvallret, dels för att vi tillsammans vill kämpa för vår familj och vårt barns bästa. Och vad som är vårt barns bästa är vårt beslut, ingen annans. Tack.

Som extra information kan jag tala om att de som anmälde oss på falska grunder, gjorde det med all sannolikhet som ren hämnd. Datumet är inte heller oviktigt. Några veckor före jul så hoppades de i sin infernaliska elakhet att de skulle ta vårt barn ifrån oss just före jul. Man saknar ord. Men av det blev det inget och kommer inte heller att bli.

1 kommentar:

Unknown sa...

På sett och vis så är det bra att de spelade in förhöret på video, kräv ut det.
Många gånger spelar de inte in alls och skriver bara ner anteckningar, vilka senare blir fakta / sanning.
Jag tror inte Socialtjänsten kommer att be om ursäkt, de utöver sin makt och följer inte sina egna anvisningar i tro om att klienterna är okunniga. I alla handböcker jag har läst står det t.ex. om vikten i en inledande skede är viktigt för att skapa förtroende mellan Socialtjänsten och klienter är, men så de agerade mot er är ju redan bevisat att de arbetar fel.
Har själv varit drabbad där utredning havererade från start. Det blev LVU om revs upp kort via domstol som också ansåg att soc hade gjort fel.
Och mitt ständiga tips är att spela in alla samtal själva när ni är hos myndigheterna.