17 april 2015

GIF höll nollan och vann premiären

Det var min första missade premiär sedan 2008. Jag var sur. Så det var bara att följa matchen på Twitter. Väldigt nervöst, men fantastiskt att kunna konstatera att GIF vann över topptippade Madesjö med 2-0.

I försnacket idag skrev jag: "Mönsterås får svårast tänkbara premiärmotståndare i topptippade Madesjö. Egentligen vore en poäng en oväntad framgång, men jag tror alltid att GIF har potential att överraska. GIF vinner! Ingen verkar tro på GIF i år, så bara gå in och visa de j-larna att de har fel!"

Det mest imponerande är att man höll nollan. GIF har läckt ordentlig bakåt under försäsongen, men när det väl gällde släppte man inte till något. Och de som skulle göra mål gjorde det. Det är förstås också en bedrift. Jag såg ju inte matchen, men anar en laginsats i klassisk GIF-anda.

GIF trivs som underdogs. Härligt med 3 premiärpoäng!

Läs GIF:s referat.

Inga kommentarer: