3 april 2015

Viktplatån bruten

Den viktplatå jag skrev om häromdagen är nu bruten, vilket ju är rimligt mot bakgrund av att jag förbränner mer än vad jag äter. Jag började på 119,6 kg och ska ner till 94 (troligen tar jag sedan 4 kg till ner till 90). Det känns rimligt eftersom jag är 194 cm lång. Jag har nu gått ner 9 kg, vilket betyder att jag har kommit drygt en tredjedel av vägen mot målvikten.

Igår var en prövningens dag då det hanterades mycket godis här hemma som skulle delas ut till alla påskkärringar, men jag noterade att sockersuget är borta. Godis är inte något problem att motstå längre. Det tog ca tre veckor innan sockersuget var helt borta. Chips är värre. Det kan jag längta efter, men jag låter förstås bli.

Min enda linje är att vara bestämd och konsekvent. Jag gör inget halvhjärtat. Under de tre veckor jag har hållit på har jag inte ätit en enda godisbit, inga chips, inga bullar.

9 kilo lättare har jag blivit på 3,5 veckor. Återstår 16,7 kilo till målvikten. Den viktplatå jag hamnat på är nu bruten.

Inga kommentarer: