25 maj 2015

Viktprojektet - veckorapportering

Måndag och dags att sammanfatta viktprojektet:

Vikt: 97,5 kg

Viktminskning sedan förra måndagen: 0,8 kg.

Total viktminskning: 22,1 kg. (började på 119,6 kg den 9 mars).

Återstår 3,5 kg till målvikt.

Midjemåttet har minskat ca 1 cm sedan förra veckan. (Är nu ca 108. Började på ca 126 cm. Bör ner till minst 102, gärna mer.)

Viktnedgången blev bara 0,8 kg denna veckan, jämfört med de ca 2 kg jag brukar gå ner. Trots att jag förbränner mer än jag stoppar i mig, så står jag nu och stampar kring 97,5 kg. Nu brukar det sägas att 0,5 kg per vecka är en bra takt, så 0,8 är helt ok. Får väl bara finna mig i att de sista kilona tar längre tid. Vet inget annat som jag kan göra. Kan inte äta mindre och egentligen inte röra mig särskilt mycket mer heller på grund av tidsbrist. Nu är jag dessutom förkyld, så nu blir det inga raska promenader på några dagar.


Nå, mitt mål var att nå målvikten på 94 kg under sommaren och det lär jag göra med god marginal.

Viktnedgången redovisad per vecka sedan starten 9 mars.

Blå färg visar viktnedgången, orange det som återstår.

Inga kommentarer: