10 augusti 2015

33, 6 kg lättare på 5 månader

Viktprojektet är snart helt avslutat och övergår i den fas där vikten ska hållas. Sommaren innebär alltid vissa problem då man är mer på resande fot och måste få i sig något i hast. Ett par korvar med mos och ett par pizzabitar har det blivit. Så nej, jag är ingen fanatiker. Därför har det inte varit spikrak linje nedåt. Ändå har jag gått ner 9 kilo sedan 1 juni, så jag får vara nöjd. Återstår nu bara ett kilo till bonusmålvikten på 85. Den egentliga målvikten var ju 94 kg. Midjemåttet har nu gått under 100 cm och är på 98 cm. Där var målsättningen att ta mig under 100 cm, även om det optimala är max 94 cm. Utgångsläget var dock 126 cm, så det har ändå hänt en hel del.

Har du inte gått ner för snabbt i vikt? Förstår inte frågan ärligt talat. Är man gravt överviktig och börjar äta sundare och motionerar så får det förstås konsekvenser. Någon hängande hud har jag inte heller direkt. Det enda som hänger löst är kläderna, så det ser väl lite komiskt ut att gå runt i stora säckar. Får väl pö om pö köpa nytt.

Startvikt 9 mars: 119,6 kg
Vikt 10 aug: 86 kg

Total viktminskning: 33,6 kg.

Start BMI: 31,8
BMI 10 aug: 22,9 (under 25 är normalt)

Start-midjemått: 126 cm
Midjemått 10 aug: 98 cm

Viktnedgång sedan 9 mars - daglig vägning.

Viktnedgång sedan 9 mars - veckovis vägning.

Inga kommentarer: