3 december 2015

Bokförsäljningen i full gång...

Försäljningen av min nya bok är i full gång. Har fått köra flera gånger till Mönsterås bokhandel och leverera nya böcker. Många hör också av sig till mig personligen, vilket går bra. (joni7229@gmail.com)

Reaktionerna är hittills positiva, vilket som jag sagt tidigare förvånar mig. Är man inställd på dålig kritik, så blir man ju inte ledsen när den dyker upp, men desto gladare när boken uppskattas. Nå, jag är luttrad. Det närmaste kritik jag fått hittills var en som skrev att han hade läst både sämre och tråkigare böcker. Tycker det var fenomenalt roligt sagt. Hamnade inte allra längst ned alltså.

I skrivande stund är 141 böcker sålda eller bokade. Det betyder att jag har 59 böcker kvar av upplagan. Någon ny tryckning orkar jag knappast med, utan när de är slut så är de. Min tanke var redan från början att det skulle bli en begränsad upplaga och i bästa fall en kultbok. Det positiva gensvar jag hittills fått är bara en bonus. I själva verket förtjänar jag att få hela Ljungnäs emot mig, och somliga andra också. ;-)

Inga kommentarer: