1 december 2015

Ännu en läsarreaktion...

Ytterligare en läsare har delgett sina tankar efter att ha läst min nya bok. Ännu en helt oväntad reaktion som jag absolut inte hade förväntat mig. Är nästan chockad. Men kanske är det fler än jag trodde som har förstått det absurda anslaget. Jag får spara på de positiva ord jag får.

Tack Jonny Nilsson för en nästan sömnlös natt !!!! Det var näst intill omöjligt att lägga ifrån sig boken. Du säger att det här inte var din grej. Jag tycker att du har helt fel. Hur ofta läser man en spännande, bra deckare där huvudpersonen besöker byggnader och platser som man som läsare så väl känner igen? Bara en sådan sak i sig gör ju boken klockren för en Mönsteråsare. Att författaren är Historiker gör ju boken dessutom väldigt lärorik, inte bara för en yngre generation, utan även för folk i min egen ålder. Trots att man är uppväxt i M-ås så finns det ju mycket gammalt man inte känner till. Jag älskar din humor och ditt klockrena sätt att beskriva " Byhåle " och även mentaliteten som råder här på olika sätt. Jag tycker att boken är kanonbra och har allt. Det tror jag nog att man skulle tycka oavsett varifrån man kommer men självklart blir den ju mer rolig om man är Mönsteråsare. Även om man mot slutet av sista sidan börjar ana vartåt det lutar så gör sista meningen att man slår ihop boken med ett flin på läpparna. Tack för ännu en underbar bok Jonny

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej, Jonny!
Kritiken låter ju lovande ; fortsätter det på det viset kan det mycket väl bli så att det kommer att resas en staty efter en kritiker, och att man i så fall ger Jean Sibelius / Winston Churchill postuma reprimander!

Raskt över till det som är viktigare. Det finns något som kallas "Pliktexemplar!" Kungliga Biblioteket är enligt vissa regler skyldiga att.... och så vidare!

http://www.kb.se/plikt/tryck/pliktexemplar/

Hur är det med Dina alster? Finns tidigare böcker av Din penna på KB?
Om inte, kan det vara dags!

Hälsningar! Lycka till i fortsättningen!

Willy.

Jonny sa...

Hej!
Jo, alla mina böcker hamnar på KB.

Tack, Willy!