19 december 2015

Den nya upplagan verkar vara försenad

Jag beställde en ny upplaga av min bok på villkor att förlaget kunde lova att jag fick hem den senast måndag före jul. Förlaget frågade tryckeriet som sa att det skulle gå bra. 

Tyvärr har de inte hållit sitt löfte. I fredags hade den nya upplagan inte hamnat i lager och än mindre packats till Mönsterås. Högst beklagligt och tråkigt för dem som hade tänkt ge den som julklapp. Inte mycket jag kan göra åt saken tyvärr. I bästa fall packas den på måndag så att jag hinner få hem den tisdag eller onsdag, men jag vågar inte tro någonting längre. Så fort jag får böckerna delar jag ut dem, respektive ger till bokhandeln. Även om jag så ska dela ut dem kvällen före julafton.

Det här lär få konsekvenser för hur jag ger ut böcker i framtiden. Kan man inte lita på människor i processens olika delar, får jag ta egenkontroll över de delarna. Jag får alltså lära mig göra böckernas inlagor själv och sedan direkt vända mig till ett tryckeri.

Inga kommentarer: