17 juni 2016

Bra avslutning...

Efter långa sega terminer, där mycket hände som aldrig borde ha hänt, blev det i alla fall några trevliga avslutande dagar. Först en klassresa till Karlskrona. Därefter en studieresa till Kronan på KLM. "Det var en underlig guide med rolig humor", sa min dotter. Jag hade mina aningar och visade ett foto på min vän Peter Danielsson. "Han var det", sa hon. 

Avslutningen idag i hembygdsparken blev också tämligen minnesvärd. Jag väljer att inte raljera över att de glömt betygen till sexorna på Mölstadskolan, även om det är svårt att inte se en viss symbolik i incidenten. Men man får ha överseende med den så kallade mänskliga faktorn som vi alla bär på. Och så ikväll var det visst några i klassen som hade det riktigt trevligt privat. 

Nu väntar sommarlovet som alltid kändes som en evighet när man var barn. 

Även vi föräldrar behöver vila. Den dagen jag blev pappa lovade jag också att alltid stå upp för och kämpa för mitt barn. Någon annan förklaring finns inte till de strider jag tvingats ta de senaste åren. Det har aldrig varit personligt.

Hösten har alltid varit min tid på året. I år får det bli sommaren.





Inga kommentarer: