11 juni 2016

Mormors och morfars ättlingar

Ägnade en stund åt att skriva upp alla ättlingar jag kände till eller kunde forska fram till min mormor och morfar - Stina och Jarl i Mjölerum. Det blev en del. Utan att ha funnit riktigt alla så ser det ut som följer:

Barn: 12 (varav 2 var mormors egna)
Barnbarn: 41
Barnbarns barn: 100
Barnbarns barnbarn: 30 (finns fler)
Barnbarns barnbarns barn: 3 (kan finnas fler.



Kan inte låta bli att känna mig lite vemodig. Många i min släkt träffar jag allt för sällan. Somliga har jag inte träffat sedan jag var barn, en del aldrig. Ändå betyder släkten mycket för mig. Även om den till stora delar är osynlig för mig. Undrar hur många släktdrag från mormor och morfar som lever vidare - envisheten, allvaret och humorn i ett. Det finns en speciell blick som jag återfinner hos en del av ättlingarna som jag hittade på FB. Den går inte att återge här.

Inga kommentarer: