10 juni 2016

Händelserik dag

En händelserik dag går mot aftonen. Lite sjukdom i familjen, samtidigt som jag själv hade migränkänning bådade inte gott. Men till slut kom jag iväg på min vän Peter Danielssons födelsedagskalas på Öland. Vi har känt varandra många år och är en av de mest gedigna människor jag vet.

Ikväll börjar EM. Satsade (slösade) en femtiolapp på Rumänien som i händelse av vinst ger 11 gånger insatsen. Oddset är i och för sig rimligt. Frankrike lär göra allt för att undvika hemmafiasko. Men 11 gånger var för frestande.

Skönt att det snart är sommarlov. Bort från mobbarskolan Mölstad. Mobbning och elakheter från både elever och vuxna. Sjuka grejer med iskall duschning efter gympan, hot om utfrysning inför Parkskolan och andra mobbarfasoner som borde ha stävjats för länge sedan. Det är väl så att man inte passar in och duger enligt vissa.

Mer blir det inte idag. 

Kyrkan ännu mitt i byn.

Inga kommentarer: