11 november 2016

Berättarfestival pågår

Berättarfestivalen A-Ö pågår i Mönsterås. Idag var jag på biblioteket och lyssnade på KG Lundgren som initierat berättade om Kronobäcks kloster. Och det har varit en hel del annat också. Berättarfestivalen är egentligen minst lika betydelsefull som Bluesfestivalen. I vår hafsiga tid är ord och berättelser viktigare än någonsin. 


Imorgon, lördag håller jag föredrag på biblioteket klockan 12. "Sanningar och myter om Mönsterås historia". Kanske inga större sensationer i det. Men har en något annan infallsvinkel än jag brukar ha. Det blir ett litet smörgåsbord kan man säga. Dessutom har jag en sensmoral, vilket historiker kanske inte ska ha.

Igår var det min födelsedag. Firar egentligen inte längre, men blev gratulerad av familjen. Smuttade lite Champagne också.


Världens vidrigaste halstabletter har införskaffats. Har inte blivit sjuk, men de river bra i halsen. 


Trevlig helg!

Inga kommentarer: