5 februari 2018

Influensa

Trodde jag hade fått en förkylning, men då har man inte bortåt 40 grader. Var bara att ta lite för stor dos Ibumetin och försöka pressa temperaturen nedåt. Fick ner den till 38.5. Feber kan jag leva med, men en vilopuls på 110 är inte optimalt någon längre tid. Brukar ha 60 på förmiddagarna och 70 på kvällarna.

Influensasprutan hade alltså inte särskilt bra effekt i år. Läste att den bara hade 30% skydd. Men det gör den möjligen något mildare.

Häromveckan kom jag över ett exemplar av min egen bok "Mönsteråsbarn". Den har ju varit slutsåld länge. Den handlar i huvudsak om min uppväxt i Mönsterås på 1970- pch 1980-talen, men jag försöker sätta in mitt liv i ett historiskt sammanhang. Ibland har folk frågat efter den, men har ingen turordningslista. Tradera fick det bli. Får väl se om någon köper den. Annars får jag dra lott vem som ska få den. Länken till auktionen.


Inga kommentarer: