26 maj 2020

Vitsippspriset

Oj, vad jag blev glad och överraskad när Kristdemokraterna i Mönsterås ringde och sa att jag skulle få årets Vitsippspris! Partiernas priser är ju inte partipolitiska.

Ett pris ger ny energi och gör att man får förnyad tro på det man håller på med. Alltid roligt när arbetet man gör uppskattas. Det var generöst att ge mig priset. Jag tycker om deras ord om vitsippan...."obändig växtkraft...och svår att utrota". Det är väl sådan man önskar att man vore. Trots livets besvärligheter så har jag försökt att jobba på.

Någon undrade var jag hittar gamla bilder som jag visar ibland. En del är från min vykortssamling. Annat är från Stranda hembygdsförenings arkiv som jag skötte i 10 år. Jag har själv skannat många av dem, just i syfte att de skulle visas. Dom bilderna kan hittas lite överallt på nätet alltifrån Bygdeband till föreningens sida på Facebook. Det jag bidrar med är att sätta in dem i ett historiskt sammanhang.

Jag tackar ödmjukast för priset och häller nog upp ett litet glas bubbel ikväll, trots att det är tisdag.

Det blev en artikel i tidningen (kräver nog prenumeration)






2 kommentarer:

Pi sa...

Vad fint, grattis!

Anonym sa...

Ytterst välförtjänt!