13 mars 2021

Håravfall

Morfar behöll sitt hår hela livet. Min far också. Det finns inget genetiskt hot mot min frisyr. Ska jag nu ändå bli Skalle-Jon bara för att corona chockade hårsäckarna så att de gick i vila, vilket gör att håret ramlar av några veckor senare. Sanslöst. Jo det är sant. Håravfall har visat sig vara ganska vanligt efter starka infektioner, i synnerhet corona.


Morfar Jarl

Det är bara att gneta på så gott det går. Tåleden är fortfarande lila och svullen efter gikten, även om den inte värker så mycket längre. Men jag kan inte gå promenader, utan tvingas cykla om jag ska ta mig fram.

Har skrivit färdigt en skrift på uppdrag, även om det ska läggas in foton också. Det kan förstås bli önskemål om vissa ändringar, men jag har gjort så gott jag kunde utifrån ett ganska så svårt utgångsläge med få källor.

Skriften har tagit lång tid på sig och det beror huvudsakligen på att jag saknat energi. Den har däremot varit rolig att skriva. Men coronaåret har haft för få energikällor.

Bokbörsen har haft en del spännande lokallitteratur igen. Öppnade spännande bokpaket igår.




Det får väl räcka så. Dags att plocka bort hårstrån från tröjan.

Inga kommentarer: