27 juli 2021

Polisens agerande...förtydligande

Någon undrade om jag hotade polisen när de kom hit. De har svårt att föreställa sig att polisen annars skulle böja upp mina armar bakom ryggen, dra ut mig och trycka upp mig mot polisbilen.

Jodå, visst kan de göra det. Poliser kan bete sig lite som de vill för de gör sina egna interna utredningar och backar upp varandra. Jag hotade inte. När jag öppnade dörren mitt i natten sa jag "Men vad fan gör ni här så här sent". Jag var trött och irriterad. Mer hann jag inte säga förrän de grep tag i mig.

Inga hot alltså, bara en uppkäftig liten jävel som skulle sättas på plats av stora uniformsegon. Inte för att jag är långsint, men det här ska de givetvis få ångra.

Först kände jag ingen smärta. Men nästa dag hade jag ryggskott. Självklart fick jag det då. Vidare slog de upp en gammal handledsskada och gav mig värk i armarna.

Tuffa rambopajaser som förhoppningsvis lär sig en läxa och får sätta sig i skolbänken igen och lära sig hur man bemöter hederliga människor.

1 kommentar:

Bert sa...

Absolut så är det, du har helt rätt Jonny!
Jag har liknande erfarenheter om än inte att de har brukat fysiskt våld.

Poliserna:
De har de hotat med fysiskt våld!

De har på offentlig plats(Storgatan Mönsterås)inför publik uppmanat mig att skaffa Advokat!

De har utan åklagares medgivande undersökt min båt inombords, förmodligen letade de efter knark. Detsamma har också skett på vinteruppläggningsplats i båthus.

De har vägrat att ta emot anmälan ang brott(brott mot åsiktslagen) begången av polisanställd utredare.

De har skyddat en/flera personer som hotat och utövat grovt fysiskt våld mot mig.

De har uttalat verbalt vägrat att ta med bevis i en förundersökning
gällande fysiskt våld.

Utredare har underlåtit att i förundersökning ta med bildbevis(rättsmedicinskt underlag) på mina skador efter våld mot min kropp.

Polis har skyddat bilförare som använt sin bil som ett vapen mot mig min far + 2 grabbar.

Polis har vägrat att ta emot skriftlig anmälan om inbrott i dykarbåt.
Polis har i det fallet misstänkt mig som gärningsman istället för den person(känd missbrukare) som jag anmälde som gärningsman.

Förutom det har Taxi och Busschaufförer boende i Mönsterås uppträtt mot mig på ett sätt som är åtalbart. Uttalat av en känd mås-taxichaufför, citat: du har inget att hämta från "di där uppe på åsa/åsen", detta uttalande får stå som bevis för att polisen har haft kontakt med Taxichaufförerna i mås ang min person.

Det finns mer av utövat fysiskt å psykiskt våld(exv det på golfbanan) som kan kopplas till mönsteråspolisernas agenda mot mig.

Så Jonny, du behöver inte känna dig ensam som utsatt för poliser som gör som de vill och känner för.