14 maj 2017

Många promenader denna helg

En helg med många promenader. Har behövt dom. Dels för konditionen, men också många tankar och känslor som ska ut nu när livet börjar landa nånstans efter flera tuffa år. Har nämnt det förut, men jag har inte haft några tårar de senaste åren. Den här helgen tog jag igen det. Det finns saker jag är ledsen för och det finns saker jag är glad för. Det låter trivialt, men när det blandas så brister det ibland. Det kan skifta från timme till timme. Får se hur många dagar det sitter i. 

Livet är inte alltid helt enkelt att hantera rätt och jag har en tendens att klanta till det. Nu får det bli som det blir. Skulle behöva en vecka och bara gå runt på Mönsterås gator, men så funkar det inte, och man ska inte fastna i grubblerier. Bättre vara ärlig mot människor. Jag har ibland en tendens att bli sentimental och det klär mig inte.

Vill betyda något för människor igen. Ge min vänskap till mina vänner som jag försummat de senaste åren. Vara den där man kan lita på i alla lägen. En bra människa. Fördjupad vänskap som betyder mycket för mig.

Finns så mycket att ta igen. Vill se fler av livets vackra sidor. Och hitta min humor igen.





Inga kommentarer: