24 maj 2017

Prat

Jag höll föredrag dagen efter min fars bortgång. Jag höll föredrag idag. Trodde aldrig jag skulle klara det, men jag gick på vattnet. Alla verkade nöjda. Trevliga människor och till slut så roligt att jag höll på lite längre än jag tänkt.

Nya trenden på Algots: "Vi står bredvid varandra med tre kundvagnar bara för att vi aldrig träffas annars och tycker det är jätteroligt att prata. När vi ser dig komma så vrider vi slött på axeln i hopp om att du ska komma förbi." Yes!

Efter incidenten på Algots och livets skimmer behövde jag dra mig tillbaka till bokrummets fåtölj. En makrill, en pilsner, farmors farfar och bara mina egna tankar. Älskar detta rum. Behöver det ibland. 



Är alltid lite splittrad till Per Gessle, men när han slår på vemodet och tar in Lars Winnerbäck är han förlåten. Fin liten bitterljuv sång.



Alla snackar om bluesen. Bryr mig kanske inte så mycket om musiken i år. Behöver ha människor omkring mig på något sätt.

Trevlig långhelg på er!

Inga kommentarer: