4 augusti 2017

Gammalt och Garmarna

Det pågår en kulturhistorisk utredning av Mönsterås centrala delar. Tror det är Länsmuseet som genomför den. Jag har tjuvkikat på en arbetskopia och om kommunen skulle följa de kulturhistoriska bedömningar som där görs så kan vi nog säga att Mönsterås historiska prägel är räddad för framtiden. Nu har ju kommuner ibland en tendens att köra över myndigheters rekommendationer, men jag anar att man kanske har börjat inse värdet av att bevara såväl miljöer som enskilda hus. Framtiden får visa det, men jag hyser visst hopp.

Annars är jag igång nu med min diet. Som vanlig handlar det om att stå ut med hungern första veckan. Egentligen finner jag tidens kroppsfixering tämligen horribel, men för min egen hälsas skull antar jag utmaningen att gå ner ett antal kilo igen. Det kommer att gå utmärkt. Utmaningar är ju mitt liv på något sätt. Ju svårare desto bättre.

Imorgon väntar, som jag skrev redan igår, Garmarna på Öland. Har ju väntat på att få se dem live i 20 år minst. Så det ska bli roligt. Tror bara de har två spelningar i sommar så det gäller att fånga tillfället. Får väl se om jag hinner få en pratstund med någon i bandet, men det är väl att hoppas på för mycket.

Nu återgår jag även till min vanliga fredagsrutin med två glas vin. Det lär väl bli det enda roliga som trillar ner i min mage på ett tag.

Önskar en trevlig helg!

Och för er som inte ska se Garmarna liv får det bli en gammal klassiker med detta eminenta band.









Inga kommentarer: