7 februari 2019

Forskarfynd, musik och research

Har forskat några dagar och det är alltid stimulerande när man får blodad tand för något igen. Lär återkomma till ämnet. Forskarfynd och bokfynd är något som man blir genuint glad för.

När jag var yngre gjorde man ju mest skivfynd. Älskade stå i skivbackarna på Domus skivadelning i Kalmar. Den där som låg nere i källaren. Dom hade allt, även den mest udda musiken. Musiken har alltid haft en central plats i mitt liv, men det är sällan man får tid att upptäcka något nytt.

Här bjuder jag på en härlig pärla med Delillos.


Den kommande deckaren kommer att bli det mörkaste jag skrivit hittills. Det sa jag om förra också och den blev nog inte så svart ändå. Nu finns det givetvis inget självändamål att skriva om livets skuggsidor, men på något konstigt sätt är det nog dit många av oss författare dras. Researchen har varit oerhört krävande och påfrestande den här gången och jag får nog säga att jag ångrar den. Eller på ett sätt inte för den ledde fram till något som kommer att betyda något på riktigt.

Over and out

Inga kommentarer: