23 augusti 2019

Löften


Veckan har varit krävande. Skolorna har börjat igen med alla de utmaningar det innebär och så även föreläsningssäsongen. Igår höll jag föredrag om hamnen nere i silon och det var en ny sal för mig att föreläsa i. Det var starten på en intensiv föreläsningsperiod. Förutom olika föreningar blir det en öppen föreläsning den 24 september kl 18.30 på hembygdsgården. Temat blir Mönsterås hamn som har en mycket gammal och spännande historia. Jag lovar.




Min nya bok om Mönsterås historia blir som väntat försenad, men den är på gång i alla fall. I god tid före jul lovar jag.

Förra helgen såg jag van Gogh-utställningen på Kalmar slott. En fin upplevelse om man inte är så insatt i konst. Kanske svårare att ta in om man vill betrakta en tavla i 30 minuter.

Regnbågar brukar jag inte fota, men den som var över Mönsterås häromdagen var något extra.





Dags att ta kväll. Veckans låt blir från Bon Ivers nya skiva.


Veckans gamla låt blir Big Countrys fina Steel town.


Inga kommentarer: