30 april 2021

Jämn låg nivå

Bortsett från måndagen har veckan varit bedrövlig. Det gör inget. Jag har en jämn låg nivå oavsett och trivs helt ok så. Tidigare strävade jag alltid efter att bli gladare för det var det som förväntades. Nu har jag insett att jag faktiskt blir glad av att få vara en låg melankoliker som ägnar mig åt mina vykort, gör små utflykter, skriver inlägg på FB, rättar folk i "Mönsterås historia" och nördsnackar lite med vänner och bekanta, tar två glas vin och lyssnar på musik på fredagen och längtar efter gudstjänster och lokalfotboll. Den här dagen har också varit bra förresten. Har städat och fått mycket gjort. Vad kvällen bjuder på återstår att se, men nu när På spåret har somnat in för säsongen så får man försöka vara kreativ. Troligen blir det ett par glas rött och lite musik. Kanske sjunger jag med, garanterat utan mask.

Tror inte jag ska slösa med fler bokstäver idag, utan här kommer några av de vykort jag nyligen har köpt, utan kommentarer. Sedan två låtar. 













Inga kommentarer: