24 juli 2021

Poliserna anmälda

Polisen i detta land dräpte en grabb med Downs syndrom som hade ett leksaksvapen. Dödad. Själv hade jag "turen" att komma undan med ryggskott när jag sa ifrån till Rambopajaserna. Det enda jag gjorde var att öppna dörrren och fråga vad i helvete de gjorde där vid den tiden, vilket jag är i min fulla rätt att fråga utan att brutalt bli ivägsläpad med hårt armgrepp (armen vikt bakom min rygg) och sedan upptryckt mot polisbilen. Har nu gjort en anmälan, vilket förstås är totalt meningslöst då de utreder sig själva och håller varandra om ryggen i sann kollegial anda. Men de nyttjade definitivt onödigt våld mot mig och jag förväntar mig dels en ursäkt, dels att arbetsgivaren ger dem en tillrättavisning. Det är viktigt att föräldrar i vår situation fortsätter stå upp för vår värdighet och inte låter stöddiga poliser behandla oss som skräp. Det får aldrig bli att man vänjer sig eller tycker det är ok att polisen släpar iväg föräldrar till barn som har autism. För mig var det här definitivt droppen. Hädanefter betraktar jag polisen som min fiende.

Inga kommentarer: