15 augusti 2022

Dyrt öl...

Åkte ut till auktionen i Torp. Det enda som egentligen intresserade mig var en gammal ölflaska med etiketten kvar från Mönsterås Bayerska Bryggeri. Lösa etiketter har jag redan några och de brukar man få ge mellan 150 och 300 kr för, men flaskor med etiketterna kvar är ganska ovanliga när det handlar om flaskor från sekelskiftet 1900. Efter 5 timmars väntan i ökenhetta var det äntligen dags för flaskauktionen. Flaskan stod i en back med flera andra, för mig ointressanta, flaskor. Men det var bara att gilla läget. Tydligen fanns det fler samlare där för priset skenade iväg till 1 500 kr. Men efter 5 timmars väntan ville jag inte ge mig. Får väl sälja de andra flaskorna för att i alla fall delvis finansiera den gamla ölflaskan. Redan igår kom det fram två personer och ville köpa två av de andra flaskorna, så de är inte med på bilden.





Inga kommentarer: