28 oktober 2022

Missnöjets tid...

Nya och konstiga tider lever vi i. Man får försöka hålla rak kurs och inte vänja sig vid allt absurt och inhumant som präglar samhället.

Nytt för mig var att hålla föredrag i Timmernabben. Det gjorde jag igår och det tyckte jag om. Konceptet där besökarna, om de så ville, även fick äta och dricka fungerade väldigt bra och lokalen vid Nabbens rökeri var fantastiskt fin. Ungefär 60 personer var på plats och det var tacksamt för mig eftersom de var intresserade. Fick en trevlig låda med diverse gott. Lilla Lo slipper hamna i magen.


Den här boken blir intressant. Fukuyama är lite speciell i så måtto att han nästan alltid "gissar" fel om världen, men alltid intressant. En gång var han ärkekonservativ, numera liberal som stöttade Obama inför presidentvalet 2008.


Simple Minds har släppt en ny platta. de har haft sina tråkiga perioder, men nu har de vaknat till liv igen. En riktigt fin skiva. Med det önskar jag en trevlig helg!





Inga kommentarer: