9 november 2008

Musik från Mönsterås II

Efter lite funderingar kom jag på ett par band till som kan nämnas i sammanhanget.

Wollves - Spelar vad jag har förstått covers, men med svenska översättningar av de utländska originalen. Jag har skivan "Nu går skam på torra land", från 1995, och har sett dem live ett par gånger, vilket gav mersmak. Egentligen har jag lite svårt för coverband, men Wollves har hittat ett roligt koncept som förunderligt nog känns ganska originellt. Och spela kan de verkligen.

The Arrendators - Också ett coverband som det svänger rejält om. Kanske inte innovativa, men de har en härlig känsla. Passar enligt min mening bäst live, men skivorna är inte så tokiga de heller. På senaste CD-n Soul Revue har man lyckats förmedla livedynamiken även på skiva.

I övrigt hoppas jag snart kunna informera om nya band i Mönsterås. Något spännande måste det ju finnas. Ibland får jag en känsla av att alla som håller på med musik i Mönsterås är släkt med varandra. Är inte hon i Wollves gift med han i MBB...och hon är väl gift med någon i Arrendators...och är inte det där en son till han i bluesbandet...och är det en slump att hon har samma efternamn som han i Zamba...Ja, så där kan man fundera...Även om det är trevligt med musikfamiljer, så vore det roligt med något nytt. Jag ska gräva

Inga kommentarer: