Nej, jag tänker inte recensera ett besök på cirkus Scott. Det handlar dessvärre om den princip som Mönsterås Kommun tillämpar när invånare har frågor.
Efter att denna blogg uppmärksammade den aldrig återkommande Frågepanelen på Mönsterås Kommuns hemsida, så tog det bara några veckor innan den var tillbaka. På hemsidan kan man få intrycket att inga skickar frågor till Frågepanelen. Kommunen lovar ju att svara inom 48 timmar, med viss reservation för semestertider, och inga frågor eller svar finns att läsa.
Jag råkar känna till att en person ställde en fråga i juni. Personen har ännu inte fått svar. 48 timmar har snart förvandlats till två månader. Inga semestertider i världen kan motivera en sådan fördröjning.
Själv skrev jag till kommunen i ett annat ärende den 30 juli. För säkerhets skull skrev jag både till en tjänsteman och till kommunens allmänna adress för vidarebefodran till rätt person. Jag har ännu inte fått svar.
I juni skickade jag en annan fråga till en tjänsteman och har ännu inte fått svar. Jag tvivlar att tjänstemannen har haft semster i två månader. Och om så vore fallet är ju någon annan skyldig att svara i dennes ställe. (OBS: mejlsvar inkom den 14/8, efter att detta blogginlägg publicerats).
Vidare informerar jag ibland Biblioteket om att de omnämns i någon debattartikel här på bloggen. Jag har kanske ingen fråga i mitt mejl, men nog borde väl biblioteket ge någon kommentar och delta i kulturdebatten. Eller är man helt likgiltig?
Nej, Mönsterås Kommun som ofta får beröm för lyhördhet och snabba svar, har sista tiden tillämpat principen om största möjliga tysssstnad...Vem vinner på det?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar