22 april 2009

Polisen spanar inte på min blogg

Som jag tidigare har rapporterat så fick min blogg besök av någon från Rikspolisstyrelsens nät för en dryg månad sedan. En polis eller SÄPO-agent tog sig alltså en titt här. Det föranledde mig att göra vissa efterforskningar huruvida det fanns någon anmälan mot min blogg. Idag fick jag svar från en högt uppsatt polis i Kalmar Län, vilket visar att de tog detta på allvar. Inga utredningar eller spaningar pågår mot min blogg. Detta enligt polisen. Det utesluter förstås ändå inte att SÄPO kan ha varit här. Polisens besök på min blogg sammanföll nämligen med att jag hade använt ordet "revolution" i ett inlägg. Om de nu dyker upp här igen efter att jag använt ordet i detta inlägg, så får det anses bevisat.

Nå, även Polisen eller SÄPO är förstås varmt välkomna att ta del av Mönsteråsbloggen! Men det är som när man kör bil och får se en polisbil. Även om man kör enligt gällande förordningar så infinner sig en lätt oro.

Besökare av denna blogg kan känna sig trygga. Jag kan inte se vilka ni är, bara om ni använder Telia, Comhem eller något särskilt nät som exempelvis Rikspolistyrelsens eller något Universitets, samt vilken upplaga av Windows som används. Några personliga detaljer som namn eller annat kan jag inte se och är inte heller intresserad av.

Inga kommentarer: