29 maj 2009

Mönsterås besegrade Stjärnan med 4-1

Stjärnan har slocknat nu. Mönsteråsseger med 4-1. Det blev en större seger än jag vågade hoppas när jag skrev ett inlägg inför matchen tidigare idag. Jag tippade en tvåa, dvs Mönsteråsseger, men garderade med ett kryss pga den vanskliga derbyfaktorn. Man kan väl säga att jag inte var helt fel ute - det var oavgjort (X) efter första halvlek, därefter lossnade målskyttet och Gif tog en komfortabel seger (2). Jag kunde inte se matchen, men det ska bli intressant att se om tidningarna orkar skriva lite mer än vanligt nu när det var derby.

Ja, nu har två av de tre matcherna klarats av som jag hoppades att Mönsterås skulle vinna för att hamna på fast mark i tabellen. Det är viktigt eftersom jag tror man vågar mer och får ut mer spelglädje om man inte behöver oroa sig så mycket för nedflyttningsstrecket. Och det är viktigt för ett ungt lag som Mönsterås. Det ser bara bättre och bättre ut det här.

Tillägg 30/5: Barometern/OT hade bara den sedvanlig snutten om matchen. Uselt att inte följa ett derby bättre. Östran hade lite mer, men inte mycket. Svagt.

Inga kommentarer: