9 maj 2009

Mönsterås och Oknö i maj

Tog idag en runda i Mönsterås och på Oknö. Kameran åkte fram några gånger. Tyvärr har jag aldrig fotograferat förrän jag köpte första billiga stormarknadskameran för ett par år sedan. Men håll till godo. Klicka på bilderna för större format.


Allén vid Sjögatan står i blom just nu.




Långt därborta syns Mönsterås. Mulet på Oknö, solsken i Köpingen.


En av de sista gamla hyrstugorna vid Oknö.


På andra sidan viken anas Kråkerums herrgård med medeltida anor.

För övrigt 1: Ett par har velat att jag ska skriva om turerna kring den tjej som tog livet av sig vid Carl Bobergsgården. Men som jag redan sagt så blir det inte så. "It's too close to home. And it's too near the bone." (Morrissey). Dessutom har jag inget att tillföra som inte tidningarna redan har grävt fram. Så läs tidningarna och följ även Tomas Jonssons blogg. Han skriver bra om detta.

2 kommentarer:

Henrik Grafström sa...

Underbar bild, den där man ser köpingen från Oknö. Jag har sett den åtskillga gånger i verkligen. Kyrkan och vattentornet sticker upp som kännemärken.

Vackert, för att det är Mönsterås, men också för att det rent faktiskt är en naturskön bygd.

Det gör inget att kameran var billig. Du hanterar den bra, och en bild säger mer än 999 ord :-)

Jonny sa...

Tack Henrik! Jag hade er som bor på annan ort (vilket jag har anat att du gör)lite i åtanke när jag tog korten.