5 maj 2009

Skrällchans mot Torsås ikväll

Ikväll åker Mönsterås GoIF till Torsås. Det är en viktig match. Om Mönsterås vinner hakar man på topplagen. Om man förlorar får man kämpa för att hålla sig i mittenläge. Nu ska alla veta att Torsås har börjat säsongen bra och bör vara ett topplag. Så jag blir inte förvånad om Mönsterås förlorar. Men efter segern mot Påryd bör självförtroendet ha stärkts och det kan betyda en hel del för ett ungt lag. Så jag utfärdar skrällchans ikväll. Mönsterås kan faktiskt vinna! Tyvärr kan jag inte följa bortamatcherna, varför det inte blir någon analys från min sida. Men jag lovar att redovisa slutresultatet som ett tillägg i detta inlägg ikväll före tidningarna.

Tillägg: Mönsterås förlorade tyvärr med 5-2. Det blev ingen skrällvinst, även om det först såg ut att bli en skräll. Mönsterås ledde med 2-0 och hade 2-2 fram till 72:a minuten. Det höll dock inte hela vägen. Jag tippade med hjärtat. Nå, nu har vi mött både Trekanten och Torsås, båda tippade som topplag. Och eftersom Mönsterås förlorat stort mot båda, så får vi nog konstatera att laget får svårt att kämpa om seriesegern i år. Men en bra mittenplacering kan det förstås bli om man kämpar på och utvecklas. Laget har tveklöst potential och kan bli bättre och bättre under säsongen! Nu hoppas jag att fler Mönsteråsare vill komma på nästa hemmamatch på måndag kl.19.00.

Mönsterås mål gjordes av Daniel Wesslund (skönt att han fick göra mål) och Anton Agebjörn.

Inga kommentarer: