6 juni 2009

Skyttekungen med det sydländska tempramentet...


Tomas "Lillis" Gustavsson när det begav sig på 1980-talet, prydd med en för tiden typisk frisyr, eller är det kanske med tio års eftersläpning i frisyrmodet. Klicka på bilden för större format.

Skyttekungen med det sydländska tempramentet
Minns ni "skyttekungen med det sydländska tempramentet", alias Tomas "Lillis" Gustavsson? Jag har bara vaga minnen, men han lär ha spelat i Mönsterås GoIF en gång i tiden, men även i OAIK och Berga GIF. Här kommer hur som helst en artikel om "Lillis". Jag skulle tro att den är från mitten av 1980-talet då han blev tränare för Grönskogs IF.

Gärdsgårdsserierna togs på allvar
Nog får jag en känsla av att lokalpressen tog gärdsgårdsserierna på större allvar på den tiden. I artikeln diskuteras faktiskt tränarfilosofi relativt djupsinnigt. Här deklareras uppriktigt och nästan högtidligt att tränaren skall leda division sexlaget Grönskog med IFK Göteborg som förebild.

Är det samma person?
Nog tycker jag att Tomas "Lillis" Gustavsson är ganska lik dagens tränare i Högsby IK, Thomas "Lillis" Lagström. Kan det vara samma person som har bytt efternamn? Jämför anletsdragen och blicken så får ni se.
Tack till Mats Granström som gav mig artikeln!

2 kommentarer:

Magnus sa...

Samma kille!

Jonny sa...

Tack! Jag misstänkte det.