5 juli 2009

ÖS-elvan har akut brist på Mönsteråsspelare

ÖS-elvan
Östra Småland har nästan varje vecka något som kallas ÖS-elvan. Det betyder att sportredaktionen, i regel Niclas Wassmo, tar ut ett fotbollslag bestående av de elva spelare som man tycker har gjort bäst ifrån sig under veckan som gått. ÖS skriver att konkurrensen är hård eftersom det finns ca 1700 spelare från allsvenskan ned till division sex i bygden.

Hur har redaktionen kunnat missa ett av vårens mest formstarka lag?
Jag har gått igenom elvorna ett par gånger och hittade inte en enda spelare från Mönsterås, med reservation för att vecka 23 och 24 inte är utlagda. Man måste förstås fråga sig hur det kunde bli så? Har redaktionen missat att Mönsterås har varit ett av försommarens mest formstarka lag? Har man helt lyckats undgå Niki Audylis konstnummer, Daniel Wesslunds starka matcher, särskilt sedan målskyttet lossnade, eller den perfekta försvarsinsatsen mot Tvärskog för att bara ge tre exempel. Jag hoppas verkligen de finns med de veckor som inte är med på Nätet.

Kalmarregionen överrepresenterad
Tittar man lite närmare på startelvan så märker man en klar överrepresentation för lag från Kalmarregionen och från Öland. Därför tänker jag för egen del mejla till redaktionen när höstsäsongen drar igång och tipsa om spelare.

2 kommentarer:

wesslund sa...

Förra året var det fler GIF-spelare med, mycket tack vare att det tipsades från tränarhåll. I år har det varit ett antal veckor som vi varit värda att ha med minst en spelare i elvan!

Jonny sa...

Tack Wesslund! Ja, jag ska börja tipsa lite om det blir bra insatser. Sedan vet jag ju inte om mina ord väger så tungt på redaktionen, men jag ska försöka i alla fall. Synd att jag inte tänkte på detta under vårsäsongen.