26 oktober 2009

Dags att sansa sig

De upprörda känslor som blev resultatet av vänskapsturneringen Sammanslaget häromdagen borde ha lagt sig vid det här laget. Några tveksamma domslut bör inte leda till att man hotar att lämna en klubb eller kallar domarna det ena än värre än det andra. Dags att sansa sig och få lite proportioner. Dags att lägga det hela bakom sig.

Att ivriga spelsugna fotbollsungdomar blir arga i stridens hetta är kanske inget anmärkningsvärt. Det är inte svårt att bli arg. Men är man professionell lär man sig att hantera det man upplever som felaktiga domslut och så lämnar man det bakom sig. Jag är övertygad om att de här duktiga grabbarna klarar det.

Jag har erbjudit mig att ta bort de kommentarer där domares namn förekommer, så det kommer jag att göra. Min policy har annars varit att domare nämns just i egenskap av domare och inte som privatpersoner, och därför får acceptera viss offentlig kritik. Men jag accepterar inte att man i kommentarerna okvädar domare.

Jag har också erbjudit mig att vara medlare om det kan leda framåt. Men jag lär inte åtnjuta det förtroende som krävs för dylika uppgifter, även om jag är ganska så säker på att det skulle ha lyckats.

Som sagt - på min blogg släpper jag fram diskussioner oavsett vad folk tycker om det. Jag tror det är bra med öppna diskussioner. Jag tror det är bra att människor får ge uttryck för sina åsikter och sin frustration. Men sedan kommer man till en punkt där man får gå vidare. Och jag tolererar inga uppenbara personangrepp som kränker personer.

Inga kommentarer: