1 november 2009

Udda händelse på Storgatan - "Vi höll på med kvällsvarden när han rusade förbi"

Storgatans vanliga söndagslugn bröts ikväll av underliga skrik och glädjetjut. De boende på gatan höll just på att äta sin kvällsvard då en man i ljus frisyr och tröja med konstigt gulsvart märke på sprang förbi.

- Han rusade förbi här och upprepade bokstäverna A I och K, säger Ture Larsson som bor i en lägenhet på Storgatan.

Hans hustru Lena håller inte riktigt med.
- Jag tyckte han skrek ”Jag är AIK, jag är AIK”. Men han var inte våldsam eller otrevlig på något sätt, betonar Lena.

Jag ryckte ut och lyckades fånga den unge mannen på bild. Av hänsyn till anhöriga valde jag att retuschera bilden något.

7 kommentarer:

Anonym sa...

oaik vann med 3-2 dom gjorde mål i 100 minuten för dom spelade 2 gg 50 minuter..

Jonny sa...

Tack! Låter som en bra Högsbyinsats. Du vet inte hur det gick för Niki?

Anonym sa...

det är niki som skriver hahaha:D. jag har stukat foten så spelade bara 20 min gick inte .men faktist dom 20 minuterna gick rätt bra o fick ut endå rätt mkt :d så men så äre

Jonny sa...

Oj...världen är liten ibland *s* . Otur med foten. Hoppas det ordnar sig ändå.

Anonym sa...

det gör de nog:)... sedan får ma se vadsom händer..

D.Wesslund sa...

Det var inte jag, jag höll mig borta från storgatan haha

Jonny sa...

Du går fri Wesslund *s*. Kanske bäst att säga det utifall någon tänkte tanken...