14 mars 2010

Positiv helg för GIF med två vinster

Det blev en positiv helg för GIF med två vinster på lika många träningsmatcher. I går besegrades Oskarshamns UBK med 3-0, och idag slogs Ruda/Fliseryd tillbaka med 3-2; allt under god stämning i laget. Och nu skiter vi i att det var lag från sexan. Det här var viktiga segrar mot ganska bra lag, särskilt Ruda/Fliseryd, där ju GIF dessutom hade en match i benen sen igår.

Tyvärr kunde jag inte se dagens match pga en elak förkylning. Annars hade det varit extra roligt då Ruda/Fliseryd är mitt favoritlag efter GIF. Målskyttar i matchen mot Ruda/Fliseryd var Ako Eliassi, Daniel Hjelm och Martin Lindqvist.

Det är bra att GIF får göra mål. Det stärker självförtroendet inför fortsättningen. Det viktigaste är förstås att man får spela matcher och får fungerande lagkombinationer.

Damlaget skall också ha spelat en match mot Timmernabben denna helg, men där har jag inte fått något resultat.

Tillägg måndag: Mönsterås damlag besegrade Timmernabben med 2-0 eller 3-0, vilket förstås är väldigt imponerande! Det vågade jag inte hoppas på.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju riktigt positivt laganda i laget nu utan egoisterna Idris och Ardi som inte är med! Tycker vi skött oss galant utan dem, och tror att vi klarar oss utan dem!/anonymt!

Jonny sa...

Jag gläds över att ni vann och att lagandan verkar god. Sedan hoppas jag ändå att både Idris och Ardi vill spela för GIF igen. Alla behövs.

Anonym sa...

Jo damerna van med 3-0 dom spelade mycket bra

Anonym sa...

M-GIF spelar ikväll kl halv 7 mot nabben ute på nynäs-planen!