15 mars 2010

Undersökning inför kommunalvalet 2010

För något år sedan genomförde jag en av de mera misslyckade omröstningarna på bloggen. Jag frågade ”Vilket parti skulle du rösta på i kommunvalet i Mönsterås om det var val idag?". Omröstningen blev misslyckad av det skälet att de av bloggens besökare som röstade inte var representativa för Mönsterås Kommun. Dessutom hade ryktet spridit sig bland Sverigedemokraterna, varför de fick nästan 40% av rösterna, vilket förstås var helt missvisande. Förmodligen blir omröstningen inte särskilt lyckad nu heller, men jag vill göra ett test. När jag gjorde förra undersökningen hade bloggen ca 20 besökare per dag. Idag har den omkring 170. Det ska bli intressant att se om det blir någon skillnad jämfört med föregående undersökning.

Med i undersökningen är de partier som sitter i Mönsterås Kommunalfullmäktige, samt Sverigedemokraterna eftersom de bara var 12 röster från att komma in 2006. Med får också mitt parti Mönsterås Demokratiska Trygghetsparti vara. Det presenteras i andra blogginlägg. Hoppas ni ursäktar.

Undersökningen återfinns i bloggens högerspalt.

Inga kommentarer: