2 april 2010

Statistik för Mönsteråsbloggen - Mars

Innan jag presenterar statistiken för mars månad, så är det kanske bäst att deklarera att gårdagens artikel var ett aprilskämt som av misstag fick datumet 31 mars.

Besökare



Mönsteråsbloggen hade i mars 5257 besökare, vilket var nytt rekord och kan jämföras med 4835 i februari och 5055 i januari.

Unika besökare per dag i genomsnitt enligt Susnet: 170 (februari 173, januari 165). Den lilla minskningen jämfört med februari kan tydligt kopplas till att jag började skriva mer om dagsaktuella ämnen och fotboll under mars. Så länge jag nästan enbart skrev om lokalhistoria hade jag några fler besökare per dag.

Mönsteråsbloggen är just nu den tionde mest besökta bloggen av 483 registrerade bloggar i Kalmar län, enligt Bloggportalen.

Ämnesfördelning




Så här fördelade sig inläggen i mars (februaris siffror inom parentes):

Mönsterås dagsaktuellt – 24,1% (22,0)
Lokalhistoria (Mönsteråsbygden)- 42,6% (66,0)
Lokalfotboll – 22,2% (10,0)
Övrigt – 11,1% (2,0)

Efter att under några månader mestadels ha skrivit om lokalhistoria, har jag nu hittat en bättre balans mellan historia, aktuella mönsteråsämnen och lokalfotboll.

Besökarnas operativsystem enligt Susnet (februari inom parentes)
Windows XP - 57% (58)
Windows Vista - 23% (22)
Windows 7 – 10% (10)
Macintosh - 7% (7)
Windows NT - 1% (1)
Linux - 1% (1)
Windows 98 - 1% (1)

Besökarnas webbläsare enligt Susnet (februari inom parentes)
Internet Explorer - 64% (64)
Mozilla - 27% (26)
Safari - 9% (8)

Inga kommentarer: