18 oktober 2010

Anders Jonsson bekräftar att han är GIFs nye tränare

Det bästa sättet att sätta stopp för spekulationer är förstås att kontakta huvudpersonen själv. Jag kontaktade därför Anders Jonsson och han bekräftar att han skall träna GIF de kommande två åren. Jag passade på att fråga honom hur han ser på fotboll. Anders, som förutom att ha varit tränare i Kalmar AIK och Smedby BOIF, även har tränat elitungdomar för Smålands Fotbollsförbund i 8 år, berättar att han "älskar att se spelare som är trygga med bollen och i laget där roller är viktiga och att alla litar på att alla kan sina roller."

Jag gillar verkligen den formuleringen. Den känns helt rätt i tiden för GIF. Hans bakgrund som tränare för elitungdomar passar förstås utmärkt med tanke på GIFs unga lag.

- Eftersom man försöker spela fotboll med mycket passningar tycker jag det finns bra förutsättningar till utveckling, avslutar Anders.

Jag har på känn att Anders är helt rätt person för GIF just nu.

Inga kommentarer: