16 oktober 2010

Mönsterås GIF - mål och assist

Jag fick en fråga om jag hade någon assiststatistik för GIF denna säsong. Dessvärre är det lite si och så med det. Jag har inte alltid hängt med i det som hänt före målen. Ska försöka bli bättre där nästa säsong. Nedan kan man se en lista på de matcher där GIF gjorde mål. Målkolumnen tror jag är korrekt, men som synes saknas en hel del namn i assistkolumnen. Vet inte riktigt hur man räknar assist heller. Vissa mål tillkommer på hörna. Skall då hörnläggaren få assist? Vissa mål tillkommer efter kaotiska situationer i straffområdet och då är det ytterst svårt att få fram rätt assist. I andra fall är det motståndarna som passat direkt fel till en GIF-spelare. Ja, komplikationerna är många. Men jag är tacksam om läsekretsen minns och kan komplettera med assistinformation. Klicka för större format.



























På Långemålamatchen står det fel. Där ska Oskar stå som målgörare, medan Idris nickade i läget före och därmed borde stå i assistkolumnen.

Inga kommentarer: