14 oktober 2010

Rykten från GIF

Vi är nu inne i den period där ryktena börjar snurra. Så även för GIF. Just nu är det två rykten som går och jag har inte haft tid att följa upp dem. Så ni får ta det för vad det är. Jag brukar inte sprida rykten, men när det kommer till fotboll gör jag det med gott samvete eftersom klubbarna ofta är så hemlighetsfulla av sig.

Det första ryktet gör gällande att GIF är på väg att hämta sin nya tränare i Kalmar AIK. Kanske får man också med sig en eller två spelare därifrån. Nu har väl Kalmar AIK inte spelat sin sista match för säsongen än, så det är nog för tidigt att avgöra om det finns någon substans i detta. Men nog låter det intressant.

Det andra ryktet säger att en spelare redan är på väg bort från GIF för spel i högre division. Jag har namnet, men skriver inte ut det förrän jag vet säkert. Nu börjar väl inte frimånaden förrän om en månad, men om vad jag förstår får man lämna tidigare om klubbarna är överens. Huruvida detta rykte är sant vet jag inte. Men det vore helt i linje med hur det har sett ut de senaste åren. GIF förlorar direkt den som gör bra ifrån sig. Nu hann ju den spelare ryktet avser inte spela så många matcher i år, så jag vet inte hur det är med just detta rykte. Framtiden får visa. Är det sant så är det förstås riktigt illa för GIF, samtidigt som man alltid får önska duktiga spelare lycka till.

De ansvariga har som jag redan har skrivit en ytterst svår uppgift inför nästa säsong. Antingen så satsar man på nyförvärv som kan komplettera dagens trupp som säkert lär förlora spelare, eller så fortsätter man att endast bygga lag underifrån, där man genast förlorar de bästa talangerna.

För egen del kommer jag endast att högst pliktskyldigast rapportera vad som ryktas och bekräftas under höstens gång. Man blir desillusionerad med åren. Är glad om GIF överhuvudtaget lyckas ställa en elva på plan i april.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem är det som står på tur nu då? ingen spelare i det laget är bra nog för högre division endå!/ k-b