8 mars 2011

På bokfronten nytt

Läget på bokfronten är som följer:

Av första upplagans 200 exemplar tog jag hem 170 ex som alla är slutsålda (även om ett par inte har hämtat sina böcker än). Tyvärr hade ett mejl med förhandsbeställning inte nått min mejlbox fick jag veta, vilket gjorde mig riktigt bedrövad. Men om beställaren hör av sig till mig så ska jag ordna ett ex.

Förlaget fick behålla 30 ex för bibliotek/bokhandlare och Internetbokhandel. Av dessa 30 har 3 blivit sålda. Återstår 27 böcker. Eftersom jag har fått nya förhandsbeställningar på 14 böcker så beställde jag idag hem 20 av de återstående. Några måste jag behålla inför ett par föredrag i april.

I stort sett kan man alltså säga att den första upplagan har gått åt. Återstår nu att fatta ett svårt beslut - antingen låter jag trycka upp en ny upplaga på 200 ex eller betalar jag tillbaka banklånet direkt.

3 kommentarer:

Max Torstensson sa...

Vart ska du hålla föredrag?

Marcustisk sa...

Hej Jonny,

Jag har nu sänt ett mejl. Hoppas att det kommer fram denna gång och inte svävar runt i cyberrymden i all evighet.

Jonny sa...

Max: 5 april kl 18.30 på Mönsterås Hembygdsgård. Gratis inträde + kaffe. Öppet för alla som vill och kan komma.

Marcustisk: Ja, nu kom det fram. Du får boken inom kort.

Jonny