3 april 2011

Föredrag med bildvisning på tisdag

På tisdag (5 april) kl. 18.30 håller jag föredrag om Mönsterås historia och visar därefter gamla fotografier från Mönsterås. (Arr: Stranda Hembygdsförening och Studieförbundet Vuxenskolan)

Evenemanget är gratis och utspelar sig på Mönsterås Hembygdsgård i Älgerum (det stora gula huset där allén slutar). Fikat infaller troligen mellan föredraget och bildvisningen.

Förr i tiden fanns det ofta föredragsföreningar även på mindre orter där man bjöd in talare i vitt skilda ämnen. Fenomenet finns kvar, men i dessa tider av snabba klipp har jag en känsla av att det är på väg att tyna bort. Man har sagt mig att människor i allmänhet inte orkar sitta och lyssna någon längre tid.

Själv avser jag att leva upp till mitt rykte som stofil och ett föredrag under 30 minuter är ju helt otänkbart.

Inga kommentarer: