6 april 2011

Trevlig träff på hembygdsgården

Igår var det så dags för mitt föredrag om Mönsterås historia med efterföljande bildvisning på hembygdsgården. Jag hade natten innan drömt om att det kom tre personer. I verkligheten kom det 70, så det var på gränsen till det tillåtna som ligger på 75. Det var roligt, om än något förvånande, att det kom så pass många. Visst blev det trångt och svettigt, men det spelar ingen större roll. Det gläder mig att det lokalhistoriska intresset är stort i Mönsterås. Min egen insats varken kan eller ska jag bedöma, men om besökarna bara hade hälften så roligt som jag hade så är jag nöjd.

Idag har jag förstås fått migrän som jag brukar få efter den här typen av evenemang, så vi får väl se om det blir ytterligare något inlägg ikväll.

2 kommentarer:

Eje sa...

Tack Jonny för en intressant föreläsning om det tidiga Mönsterås. Jag tror alla tyckte detsamma. Sedan ger de gamla bilderna fantastisk inblick i gamla tider.

Jonny sa...

Tack Eje! Mycket roligt att du var med! Hoppas dina kunskaper tas tillvara!