17 juni 2011

Samtal med chefen

Jag har nu haft ett samtal med chefen och det känns oerhört bra att det nu står klart att jag har full yttrandefrihet på min arbetsplats, vilket även inkluderar ordval (se ett par inlägg nedåt). Jag upplevde att jag fick 100% stöd. Vi löste även ett par andra saker vad gäller forskarhörna och framtida samarbete med skolorna. Fint att vissa saker ser ut att ordna upp sig snabbt. Jag tar sällan strider nu för tiden, men när det handlar om yttrandefrihet finns det liksom inga alternativ.

2 kommentarer:

Anna Eleonor sa...

Vad skönt! Yttrandefriheten verkar vara underskattad på något sätt. Det finns alltid personer som tycker att den av olika anledningar kan stå över den. De mänskliga rättigheterna naggas i kanten både här och där.

Jonny sa...

Tack för stöd! Ja, det händer mycket underligt.