1 juli 2011

Senaste nytt inför kvällens seriefinal mellan Mönsterås och Vimmerby

I mitt senaste inlägg skrev jag att Vimmerby B hade spelat med A-lagets skyttedrottning Camilla Näslund (23 mål i år) i förra matchen mot Hjorted. Jag befarade att det var början på en toppning inför seriefinalen, vilket från min synvinkel hade varit ytterst tveksamt moraliskt, om än tillåtet juridiskt.

Nu har dock Vimmerby lanserat de spelare som skall åka till Mönsterås och där finns inte Näslund med. Så jag hade fel i mina farhågor, vilket jag är den förste att tacksamt erkänna. Då kan det bli en match som känns juste från första början.

Det betyder dock inte att Vimmerby kommer med ett dåligt lag. Här finns flera duktiga spelare med erfarenheter från A-laget som toppar division 3 - Emma Wessman, Malin Blidfors, Ida Josefsson och Matilda Sundberg, samt A-lagets lagkapten Hanna Ericsson.

Men ikväll är det alltså dags för en av årets höjdpunkter på IP. Hoppas på mycket folk.

Inga kommentarer: